Espoo, 11. Lokakuu 2018 - Globaali teknologiatoimittaja Arrow Electronics ilmoitti tänään solmineensa strategisen jakelusopimuksen NVIDIA:n kanssa. Sopimuksen ehtojen mukaan Arrow tulee toimittamaan datacenter-alustoja, kuten NVIDIA® DGX ™, NVIDIA virtual GPU (vGPU) ja NVIDIA® Tesla® EMEA-alueella.
Cloud, IoT ja virtualisointiratkaisut ovat Arrow:n kokonaisratkaisujen ja palveluvalikoiman avaintekijöitä. NVIDIA:n kanssa solmittu sopimus avaa lukuisia uusia datacenter-liiketoimintamahdollisuuksia liittyen infrastruktuurin toteuttamiseen, virtuaalisen työpöydän infrastruktuuriin, virtuaaliseen graafisen aineiston käsittelyyn, palvelimiin, supertietokoneisiin (HPC) ja tallennustilaan.
Sopimuksen myötä kanavakumppaneiden on mahdollista myydä muun muassa vGPU:ta yhdessä muiden infrastruktuuriratkaisujen kanssa. Tämä antaa mahdollisuuden tarjota loppukäyttäjille kokonaisvaltaisempia ratkaisuja esimerkiksi tekoäly-, IoT- ja lohkoketjuteknologioiden toteuttamiseen, joita ohjaavat laajat tietomäärät, jotka edellyttävät nopeaa tietojenkäsittelyä.
NVIDIA vGPU tarjoaa käyttäjille skaalautuvan ja kustannustehokkaan suorituskyvyn virtuaali- ja pilviympäristöissä. NVIDIA Tesla -alusta puolestaan on suunniteltu datakeskuksen vaativimpiin korkean suorituskyvyn työkuormiin. NVIDIA DGX on maailman ensimmäinen sopeutettujen syvällisten oppimisjärjestelmien ratkaisu, joka on suunniteltu erityisesti tekoälylle ja analytiikalle.
"NVIDIA:n kanssa solmitun uuden strategisen yhteistyösopimuksen myötä kanavakumppaneillamme on mahdollisuus luoda lähes kaikilla toimialoilla uutta liiketoimintaa seuraavan sukupolven datakeskuksissa koskien tietotekniikka-, hyperkalibrointi- ja kuluttajasovellusalueita sekä pilvipalveluita", kertoo Alexis Brabant, Arrow ECS:n VP of Sales. "NVIDIA:lla on vahva asema ja voimakasta kasvua datacenter-markkinoilla. Yhdessä Arrow ja NVIDIA mahdollistavat kanavan valmistautumisen nopeasti kasvavaan liiketoimintaan, joka perustuu tekoälyn hyödyntämiseen."
"Koska tekoäly vaatii yhä enemmän rinnakkaista pääsyä valtaviin tietomääriin, suuren suorituskyvyn tietojenkäsittelyn ja virtuaalisen graafisen käsittelyn kysyntä datakeskuksissa kasvaa merkittävästi", kertoo NVIDIA:n EMEA-kumppaniorganisaation johtaja Richard Jackson. "Pilviteknologia on muuttanut tietotekniikkaa ja nyt kanavan on aika siirtyä tehostettuun tietojenkäsittely-ympäristöön auttaakseen asiakkaitaan saavuttamaan strategiset edut, jotka perustuvat NVIDIA:n innovaatioihin ja Arrow:n ainutlaatuiseen ekosysteemiin ja lisäarvopalveluihin."

Lisätiedot: sales.ecs.fi@arrow.com